Folwark Karczemka Wellness&Restaurant.

Stacjonując w Młynie Klekotki wybraliśmy się do Morąga. Bardzo chciałam w czasie naszego roadtripa po Mazurach rzetelnie zwiedzić przynajmniej jedno miasto. Wypisałam adresy rozproszonych atrakcji w zeszyciku i ruszyliśmy w drogę. Zaparkowawszy pod ratuszem przerzuciliśmy Idę z fotelika do wózka i rozpoczęliśmy spacer, który ograniczył się do okrążenia Rynku, zerknięcia na Pałac Dohnów, zajrzenia na ruiny zamku krzyżackiego i obejścia kościoła. Temperatura osiągnęła dolny pułap minus siedemset i zagnała nas do auta. Na kirkut i w okolice pomnika żołnierzy radzieckich wpadniemy innym razem. Już wcześniej obczaiłam, że tego dnia zjemy obiad w wyjątkowym miejscu – wyczaiłam Folwark Karczemka, kawałek za Morągiem w kierunku północnym.
Folwark Karczemka

Folwark Karczemka.

Na Mazurach bardzo wiele interesujących obiektów znajduje się w starych zabudowaniach gospodarczych, folwarkach, młynach, stodołach. I tym razem trafiliśmy w miejsce, w które tchnięto drugie życie. Jest ono z piękniej położonych jakie i do tego bardzo wyjątkowo zaadaptowane.
Najpierw skierowaliśmy kroki do restauracji. Mieści się w starym młynie. Gdy weszliśmy poczuliśmy wspaniały zapach pierników, ciast i cynamonu. Gdy spojrzeliśmy za okno ukazało nam się jezioro, lekko chylące się ku zachodowi słońce (ale jeszcze nie golden hour). Gdy otworzyliśmy kartę, zachwyciliśmy się, i znowu zamówiliśmy więcej niż nakazuje przyzwoitość.
Bliny z kawiorem z łososia, pierogi z gęsiną, krupnik na gęsinie, gęsinę z pęczakiem i żurawiną, żeberka z pieczonymi ziemniakami. Potem musieliśmy iść na spacer. Po przechadzce przyszedł czas na deser – mus owocowy z budyniem i makowiec. Bardzo godnie polecenia jest jedzenie tam!

Co jeszcze?

Folwark Karczemka to idealny przystanek w drodze nad morze. Można w wyjątkowy sposób zjeść, rozprostować nogi spacerując po rozległym obiekcie. Uwielbiam bałtycki sposób przemierzania bagnisk – po drewnianych pomostach. Tu właśnie taką wycieczkę można sobie zrobić. W obiekcie są miejsca noclegowe i centrum spa. Są banie nad jeziorem (!). I to jest powód dla którego na pewno tam kiedyś zanocujemy!

Karczemka 7,
Małtydy
  • Ale genialne, klimatyczne miejsce!

• Bardzo klimatyczne miejsce, a jedzenie wygląda bardzo apetycznie 🙂

• Uwielbiam takie klimaty 🙂 spokój, cisza i piękne widoki!

• Wygląda pięknie, a mimo "sąsiedztwa" nigdy o tym miejscu nie słyszałem.

• Przyjemne miejsce. Gratuluję żyłki podróżnika – to nieczęste jeździć z dzieckiem w taką pogodę. Pozdrawiam

• Jaki piekny widok przez okno z tej restauracji 🙂 też wolę i staram sie zwiedzić mniej a dokładniej 🙂

• Fantastyczne miejsce, my mieliśmy okazję spędzić weekend w Karczemce. Świetna lokalizacja, pyszne jedzenie a samo miejsce bardzo fajne i ładnie zaaranżowane.

• Zwiedzałam całkiem sporą część Europy, a jeszcze nigdy nie byłam na Mazurach! To jeden z moich największych wyrzutów sumienia! W tę majówkę nadrobię – skutecznie mnie do tego zachęcił ten post 🙂

• Jestescie bardzo inspirujaca rodzina! My mamy wlasnie pierwszego potomka w drodze wiec musze koniecznie zapisac Wasza strone i zagladac po wszelkie rady i przede wszystkim wtedy kiedy bede miala watpliwosci, ze sie da 😉

• Jakie cudowne miejsce! Pełne uroku! Na widok potraw zgłodniałam 😉 Jak będę kiedyś w okolicach (na Mazurach NIGDY nie byłam!), to będę wiedziała gdzie zajrzeć. Świetna dawka inspiracji, tak trzymać!

• Miejsce nie ma wad, po za tym, że niedaleko biegnie krajowa 7. W lato jej nie słychać, w zimę trochę tak.

• Dobrze zrobione!

• Polecam

• Dzięki. Dzieci lubią. Szczególnie starsze. Młodsze ma nas wszystkich razem, więc też na pewno korzysta 🙂

• Widok wprost cudowny.

• Dobrze czytać 🙂 Korzystaliście z bani?

• Super, przeczytaj koniecznie pozostałe .-)