Najlepsza restauracja w Lidzbarku Warmińskim.

Jak to było z nami i jeżdżeniem po Polsce? Ano nijak. Jestem archeologiem śródziemnomorskim i dużo częściej jadałam spaghetti con vongole niż schabowe. I wolałam. E. też nigdy nie przepadał za smalcowymi klimatami. Raz się wybraliśmy na Podlasie, ale było to w czasach gdy agroturystyka równała się panią Halinką, z lepkim kurzem, starym bigosem i pościelą z kory. Głody ratował Orlen. Więc woleliśmy wyjeżdżać rzadziej, ale dalej, niż częściej i bliżej. Do Polski zbliżyła nas moja praca – dostałam w ciągu roku dwa zlecenia przewodnikowe po Polsce. Zakochaliśmy się w architekturze, naturze i w roadtripach. Po Polsce. No i jeszcze bardziej się przekonaliśmy, że restauracje serwują mrożonki, i choćby nie wiem jak świetnie kucharz doprawił mięso, to i tak kupuje je w hurtowni spożywczej. Plany na spędzenie świąt 2016 mieliśmy znowu dalekie. Samochodowe. Cztery kraje, trzy tygodnie, no i w grudniu stało się – dwa zapalenia oskrzeli (dzieci) i jedna zmiana planów. Pojechaliśmy na Mazury.

Najlepsza restauracja w Lidzbarku Warmińskim

Trafiliśmy do Lidzbarka Warmińskiego.

Starannie wybrałam miejsca, w których będziemy spać. Nic nie wiedziałam o miejscach, w których będziemy jeść. Do Lidzbarka Warmińskiego pojechaliśmy pokręcić się po mieście i zjeść. Odczuwalnie było minus siedemset. Zobaczyliśmy Wysoką Bramę, kościół i zamek (od zewnątrz). Potem padło sakramentalne „Mamo, chce mi się sikać”. Szybka przebieżka po mieście, google pomógł, co by połączyć fizjologiczne oczyszczenie i fizjologicznym napełnieniem i wróciliśmy w gotyk. Jaka jest więc najlepsza restauracja w Lidzbarku Warmińskim?

Trafiony zatopiony!

Padło na restaurację w Hotelu Krasicki, mieszczącym się w podzamczu zamku Biskupów Warmińskich. Kiedyś go zwiedzimy, dziś tu jedliśmy. Było przynajmniej tak, jakby tu jedli razem król Włoch i królowa Francji. Hotel wygrał nagrodę światowego stowarzyszenia hoteli, International Best Hotel Awards. W mistrzowski sposób zaadaptowano i zmodernizowano wnętrza gotyckiej budowli. Właściwie to trochę żałujemy, że nie wybraliśmy tego miejsca na nocleg.

Nie spodziewaliśmy się tak wysokich lotów, bo ciągle trafialiśmy na pyszne jedzenie w czasie tej podróży, a wiadomo, że taka passa nie musi trwać wiecznie. Zamówiliśmy parfait z wątróbki, matjasa z chutneyem cebulowym, żur warmiński, kołduny w rosole, pieczoną kaczkę i pierś z gęsi (ofkors). Deserowo padło na crumble jabłkowe i tort czekoladowy. Byliśmy bardzo głodni. I wyszliśmy szalenie zadowoleni.

Najlepsza restauracja w Lidzbarku Warmińskim.

Hotel Krasicki

Plac Zamkowy 1
  • Anonimowy

Lidzbark Warminski nie lezy na Mazurach. Lezy na Warmi.

• Dzięki za zwrócenie uwagi. Przyjęłam na blogu tytułowanie wpisów po nazwach województw/większych krain.

Pysznie …to i tamto .. i jeszcze to wygląda .