Gdzie zjeść w Salzburgu?

To był wspaniały, bardzo smaczny przedłużony weekend. Salzburg nas zaskoczył, ogromem pozytywnej energii, wspaniałymi miejscami dla dzieci, doskonałymi restauracjami i nawet pogodą, bo miało lać, a raczej się przejaśniało. Co wieczor jedliśmy w innej restauracji, każda z nich była w swoim rodzaju wyjątkowa. Wszystkie możemy z czystym sercem polecić. Odwiedziliśmy też niejedną kawiarnię i piekarnię. Sprawdźcie z nami gdzie zjeść w Salzburgu.

Wieczór pierwszy – klasyczna austriacka oberża – Sternbräu.

Przy jednej z głównych ulic, z tradycyjnym, popularnym jeszcze w średniowieczu szyldem reklamowym. Restauracja Sternbräu jest olbrzymia, wiele obszernych, bardzo wysokich sal, lekko przyciemnione światło, tradycyjna muzyka, obsługa w folkowych strojach. I w menu również propozycje tradycyjne.

Gdzie zjeść w Salzburgu

My byliśmy zmęczeni 10 godzinną jazdą pociągami, dzieci miały humory, powiedzmy zupełnie inne od idealnych. Udało nam się jednak zjeść przedobrą kolację, niestety bez deseru. Dzieci są ostatnio w mega fazie na rosół, więc właściwie próbują go zawsze i wszędzie. Tym razem był to rosół z pierogami serowymi. Dość popularna i typowa opcja dla austriackiej kuchni. Te pierogi to takie klucho-bulwy serowe. Bardzo dobre.

Zamówiliśmy też ravioli z truflami, bo okazji do zjedzenia ukochanych grzybów nie przepuszczę nigdy. Po za nadzieniem, były także podsmażone w kawałkach. Więc to nie jakaś pasta ściema, tylko bardzo prawdziwa sprawa.

Zupełnie się nie umawiając poszliśmy mokre dania. Ja wzięłam jagnięce ragu z kaszą pęczak i warzywami cudnie grającymi. Warzywa al dente przełamywały miękkość mięsa i kaszy. Danie to też zalicza się do niskoglikemicznych, co nie pozostaje bez znaczenia.

Gdzie zjeść w Salzburgu

Eduard zdecydował się na duszoną wołowinę z warzywami i kiełbaskami.

Wieczór drugi – wysoka wieża z długą historią – Zum Eulenspiegel.

W zakątku przy domu Mozarta zwróciliśmy uwagę na nietuzinkowy budyneczek pachnący bardzo dawną historią. Został on wybudowany w 680 r. (nie zapomniałam dodać 1 z przodu). Natomiast od 400 lat karmi się tu ludzi. Obecna restauracja, Zum Eulenspiegel, działa od 1951 r.

Gdzie zjeść w Salzburgu

Dzieci już w lepszych humorach, wyspane i naładowane dobrymi emocjami i zabawą pozwoliły nam zabawić dłużej. Po (oczywiście) rosole, na stół wjechały tradycyjne dania. Wiener schnitzel to klasyka austriackiego gatunku. Cielęce kotlety w pysznej panierce podawane z żurawiną i cytryną oraz ziemniakami. Dla odżywiających się na co dzień Azją to egzotyczny rarytas.

Gulasch mit Sputzle, również cielęcy gulasz z passatą i łychą śmietany. Do tego tradycyjne kluski – szpecle.

Na deser wzięliśmy olbrzymią porcję kaiserschmarrn, czyli omletu cesarskiego, obficie posypanego cukrem pudrem z domową konfiturą.

Gdzie zjeść w Salzburgu

Wieczór trzeci – najpiękniejszy widok na świecie – M32.

Tego dnia na kolację wybrałam się sama. Zupełnie przypadkiem trafił mi się bardzo włoski wieczór. M32 mieści się na wzgórzu, jadłam z widokiem na zamek. Można tu wjechać windą lub wejść leśna ścieżką. Zaczęłam od spritz aperola, więc nie mogłam zamówić nic innego, niż królujące w karcie tagliolini z owocami morza. Lubię ten liguryjski makaron, bo jest dużo cieńszy od klasycznych długich klusek. Frutti di mare były idealne.

Na deser z kawy (oczywiście) triesteńskiej illy zjadłam tartę czekoladową z lodami i owocami.

Gdzie zjeść w Salzburgu

A gdzie zjeść w Salzburgu coś małego w ciągu dnia?

Odwiedziliśmy najstarszą piekarnię w Salzburgu – Stiftbakerei St Peter (Kapitelpl 5), w podpiwniczeniu, przy starym cmentarzu. Małe biureczko jako kasa, olbrzymia przestrzeń dla piekarzy, którzy gniotą ciasto nic sobie nie robiąc z klientów. Koniecznie zamówcie chałkę z rodzynkami.

Będąc w Austrii trzeba koniecznie spróbować tortu Sachera. Czekoladowe blaty przekładane dżemem morelowym. Z czekoskorupką.

Gdzie zjeść w Salzburgu

Kawy i kawiarnie są wszędzie, jest ich milion. Im cichszy zakątek, tym kameralniej.

Codziennie na Universitatplatz odbywa się targ. Warto kupić wszystko. U nas w wielkiej cenie okazały się precle.

Spaliśmy w hotelu Star Inn Zentrum. Mogliśmy najadać się obficie doskonałymi śniadaniami.

To co, wiecie już gdzie zjeść w Salzburgu?

W Salzburgu byliśmy na zaproszenie lokalnej organizacji turystycznej.