Żelazowa Wola • Przepis na kompot.

To był bardzo słoneczny, jesienny wtorek. Późne śniadanie zjedliśmy w Hotelu Skansen w Sierpcu i wcale nam się nie spieszyło, by ruszyć w dalszą (a raczej bliższą) drogę. Po dwóch dniach leśno-wiejskiego popasu mieliśmy w planach znane perły Mazowsza: Żelazowa Wola, Nieborów i Arkadia, z wątpliwej jakości noclegiem w Sochaczewie, bo choć gwiazdek nie brakowało, to ani klimatu, ani przyjaźni do rodzin z dziećmi nie było. A że z zasady piszemy o miejscach wartych polecenia, to na Hotel Chopin spuścimy zasłonę milczenia. Zanim jednak nie zachwyciła nas wielka wanna w pokoju, zatrzymaliśmy się w Domu Urodzenia Fryderyka Chopina. Spędziliśmy w parku przemiłe godziny spacerując, robiąc zdjęcia i ciesząc się słońcem. Z poważnym już głodem grubo po 14 udaliśmy się do restauracji Przepis na kompot. Mieszczącej się przy tym samym skrzyżowaniu co wejście do dworku.

Przepis na kompot

Przepis na kompot.

Choć z zewnątrz budynek wygląda dość przeciętnie, w środku panuje bardzo sielski klimat. Wszędzie rozstawione słoiki z przetworami, stoły z owocami, portrety lokalnego bohatera, duże okna, przez które sączy się popołudniowe słońce. Wnętrza są obszerne, na tyle, że mogłabym jeździć wózkiem między stolikami jak po parku. Wybraliśmy jednak ogród, bo to pewnie jedne z ostatnich dni, kiedy można zjeść na zewnątrz no i… W ogrodzie jest mega plac zabaw! Zjeżdżalnie, huśtawka, koparka, domek, ktoś na prawdę się postarał, by dzieciaki w czasie oczekiwania na posiłek się nie nudziły.

Karta.

Menu przypomina pierwszy tom Antologii Polskiego Reportażu. W tym miejscu serwują chyba wszystko co tylko jest możliwe. Sałaty, zupy, śniadania, makarony, ryby, mięsa, przekąski na zimno i ciepło, desery, całe litanie możliwości. Podejrzewam, że trafiliśmy na jakieś okno, nie tylko pogodowe, ale i towarzyskie. Bo pewnie w niedzielne popołudnia Przepis na kompot pęka w szwach. Co więc wybraliśmy?

Mama wzięła (tym razem) kaczkę lakierowaną sosem rodzynkowym z kluskami śląskimi i modrą kapustą. Soczysta i dobra, mama będzie wracać. To doskonała rekomendacja. Ja tym razem zamówiłam żebra w sosie cebulowym z kopytkami (które oddałam dzieciom) i zasmażanymi burakami (na prawdę zasmażanymi, nie rozgotowanymi, co nie pozostaje bez znaczenia jeśli istotna jest glikemiczność). Tym razem Sania zadowolił się częścią naszych porcji, a Ida chyba zostanie nazwana „kluską”, bo generalnie gluten wciąga jak mało kto. Na deser miały być naleśniki, ale okazało się, że jest beza, także… Była beza. 🙂

Przepis na kompot

Przepis na kompot w połączeniu z parkiem okalającym dom urodzenia Chopina to recepta na mega udany dzień. Wycieczkę można połączyć z Nieborowem i Arkadią, Łowiczem i Maurzycami, lub samym Sochaczewem i Muzeum Kolei Wąskotorowej.

Przepis na kompot, Żelazowa Wola 14, Sochaczew. tel: +48 698 674 466.

Zobacz rownież:

• „Menu przypomina pierwszy tom Antologii Polskiego Reportażu.”
    W sensie, że panuje tam aż tak wielka patologia? (bo z tym kojarzą mi się polskie reportaże: bieda, nędza itp.)